Hur man ser till att hålla sina kunder nöjda

Markkinointi on tärkeää jokaiselle yritykselle. Tapahtui se mitä kautta tahansa, jokainen yritys tarvitsee markkinointia saadakseen tuotteitaan, tai palveluitaan myytyä. Hotellien kilpailu on kiristynyt vuosien saatossa niin asiakkaiden vaatimusten kasvaessa, kuin uusien kilpailijoiden ja toimijoiden tullessa markkinoille taistelemaan samoista asiakkaista niin hinnalla, laadulla, kuin kokemuksilla. Tämä on toisaalta mahdollistanut asiakkaille valtavan määrän uusia kokemuksia ja tuotteita, mutta samalla tuottanut noidankehän heidän vaatiessa jatkuvasti lisää ja parempaa.

Ett enkelt sätt att hålla kunder nöjde är att alltid fokusera på mervärde. Om du sysslar med distanshandel så kan du fokusera på rabattkoder, eller att skicka med en liten present i varje beställning. Detta gör oerhört mycket för att kunderna ska känna att de faktiskt betyder något.

I tider som dessa är kundrelationer i princip det enda vi har att falla tillbaka på. För om kunderna tryter så kan det i många fall leda till såväl personligt som ekonomiskt kaos. Se därför till att verkligen anstränga dig för att bevara de kunder du redan har. Det är nämligen dessa som du kommer behöva falla tillbaka på om verksamheten inte längre kan expandera, eller om nya kunder uteblir.

Är du osäker på hur du ligger till? Då kan du få en automatisk Health Score gällande hur din verksamhet ligger till gällande kundbemötande. Ett enkelt sätt att få bättre överblick över om saker och ting går i rätt riktning när det gäller kunder. Det är även enklare att räta upp skutan om man så tidigt som möjligt lägger märke till eventuella problem.